Bilgi Toplama
Başarılı bir web sitesi tasarlamak için ilk adım, bilgi toplamaktır. Sitenizin görüntüsü ve “hissiyatı” yaratılırken, pek çok husus göz önüne alınmalıdır.
Sitenin sahibi olan şirket ya da şahısı doğru anlamayı gerektirdiği için, bu ilk adım en önemli adımdır. Kurumsal ya da şahsi hedeflerinizin ne olduğunu ve web sitenizin bu hedefleri gerçekleştirme konusunda nasıl kullanılacağını doğru tespit etmeyi gerektirir.
Web tasarımcınız olarak, işinizi ve ihtiyaçlarınızı doğru anlayabilmek adına, size bolca soru sorarak başlarız işe. Örnek vermek gerekirse:
Amaç
Sitenizin varoluş amacı nedir? İnsanları bilgilendirmek mi istiyorsunuz, bir hizmeti tanıtmak mı, ya da ürün satmak mı?
Hedefler
Bu web sitesini açarak neyi başarmayı umut ediyorsunuz? Genellikle öne çıkan 2 ana hedef para kazanmak ya da bilgi paylaşmaktır.
Hedef Kitle
Hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilecek spesifik bir grup insan var mı? Web sitenizi ziyaret etmesini istediğiniz “ideal” kişiyi tanımlayabilmek önemlidir. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi unsurlar, daha sonra sitenize en uygun stili belirleme konusunda bize yardımcı olacaktır.
İçerik
Hedef kitleniz, sitenizde ne tür içerik arayacaktır? Spesifik bir bilgi mi? Özel bir hizmet mi? Online sipariş mi…?