FİKİRSEL DİJİTAL PAZARLAMA
Geride bıraktığımız 10 senede, pazarlama dünyasında köklü değişiklikler oldu. Sürekli gelişen teknoloji, ucuzlayan bilgisayar fiyatları, artan internet bant genişlikleri, akıllı telefon ve tabletlerin yaygınlaşması, bütün yaşamımızı etkilediği gibi, satın alma alışkanlıklarımızı da değiştirdi. Haliyle, pazarlama alanında da, değişen bu alışkanlıklar doğrultusunda, dijitale doğru bir kayma yaşandı.
NEDİR BU “DİJİTAL” PAZARLAMA?
Dijital pazarlama, marka, ürün ya da hizmetlerin, dijital teknolojiler kullanılarak, hedefli, ölçülebilir, etkileşimli bir şekilde pazarlanmasına verilen isimdir. Bünyesinde, SEO (arama motoru optimizasyonu), SEM (arama motoru pazarlaması), influencer pazarlama, içerik pazarlama, içerik otomasyonu, kampanya pazarlama, e-ticaret pazarlama, sosyal medya pazarlama, sosyal medya optimizasyonu, e-posta pazarlama, tanıtım reklamcılığı, e-kitap, oyun gibi dijital medyanın pek çok formunu kapsar.