FİKİRSEL RESPONSIVE WEB TASARIM

Günümüzde akıllı telefon ve tablet furyası internet kullanımını ele geçirmiş durumda. Eskiden sitenizi masa üstü bilgisayarlarında ziyaret eden kullanıcılar, artık sunduğunuz içeriğe, markette sıra beklerken, trafikte tıkalı kalmışken, ya da koltuklarında oturmuş televizyon seyrederken ulaşıyorlar. Dolasıyla, internet sitenizin yapısı ve içeriği de mobil platform dostu olmak zorunda. İnsanlar parmaklarını kullanıp, ufacık puntolu metinleri büyütmeye çalışarak, ekrandaki görüntüyü sağa sola çekiştirerek vakit kaybetmek istemiyor.

NEDİR BU RESPONSİVE WEB TASARIM?

Responsive  web tasarım ile, web sayfaları , herhangi ebattaki bir cihazda, kolaylıkla ve problemsizce görüntülenebilmektedir. Siz internet sitenizin bir kaç farklı versiyonunu hazırlamak zorunda kalmazsınız; ziyaretçiniz de bir versiyon seçimi yapmakla uğraşmaz.

Siteniz artık neden mi RESPONSIVE olmak zorunda?
  1. Google öyle diyor! Google, responsive internet sitelerini tabiri caizse kayırıyor ve eğer siteniz responsive bir tasarıma sahipse, onu organik arama sonuçlarında takviye ediyor.
  1. İnternet sitenizin, teknoloji bilgisi yüksek bir jenerasyonun ihtiyaçlarına karşılık verebilmesi gerekiyor.  Ziyaretçilerinizin %55′ inden fazlası sitenizi mobil cihazlar üzerinden geziniyor. Ve bu sayı artmaya devam edecek.
  1. İtiraf edin, siz de yapıyorsunuz – yeterince hızlı yüklenmeyen bir siteyi, yarı yolda terk ediyorsunuz. Responsive bir web sitesinde, yükleme zamanları çok daha hızlıdır.Responsive olmayan bir tasarım kullanarak, trafiğinizin %50′ sini kaybedebilirsiniz.
  1. Ziyaretçileriniz sitenizde daha uzun kalacağı için, responsive tasarım, sitenizdeki bounce rate‘ i (insanların sitenizden hemen çıkma oranı) düşürür.
  1. Responsive platformlar ziyaretçileri memnun ediyor! Son araştırmalar, responsive sitelerin, CTR (click through rate – tıklanma oranı) ‘ yi mobil ya da geleneksel sitelere göre %21-24 oranında arttırdığını gösteriyor.
  1. Ziyaretçilerinizin kullandığı bütün cihazlar için tek bir adres kullandığınızdan, bütün odağınızı tek bir dijital pazarlama kampanyasına yöneltebilir ve pazarlama bütçenizi çok daha verimli kullanabilirsiniz.
  1. Tek site ve tek URL (adres) kullanıyor olmanız, ziyaretçilerinizin sizin hakkınızda daha kolay sosyal paylaşım yapmasına olanak tanır.
  1. Mobile duyarlı, responsive bir site üzerinden yapılan telefon aramaları artık Google Analytics tarafından takip edilebiliyor!

web tasarım süreci

Ajans olarak uyguladığımız “web tasarım” sürecini 6 ana başlık altında toplamaktayız.

Desteğe ihtiyacınız mı var?

İnternet sitenizi, tüm bu süreçleri doğru yöneterek, beraber tasarlamak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki butona tıklayarak bizimle temasa geçin.

İnternet sitem için teklif almak istiyorum!

Bilgi Toplama

Başarılı bir web sitesi tasarlamak için ilk adım, bilgi toplamaktır. Sitenizin görüntüsü ve “hissiyatı” yaratılırken, pek çok husus göz önüne alınmalıdır.

Sitenin sahibi olan şirket ya da şahısı doğru anlamayı gerektirdiği için, bu ilk adım en önemli adımdır. Kurumsal ya da şahsi hedeflerinizin ne olduğunu ve web sitenizin bu hedefleri gerçekleştirme konusunda nasıl kullanılacağını doğru tespit etmeyi gerektirir.

Web tasarımcınız olarak, işinizi ve ihtiyaçlarınızı doğru anlayabilmek adına, size bolca soru sorarak başlarız işe. Örnek vermek gerekirse:

Amaç
Sitenizin varoluş amacı nedir? İnsanları bilgilendirmek mi istiyorsunuz, bir hizmeti tanıtmak mı, ya da ürün satmak mı?
Hedefler
Bu web sitesini açarak neyi başarmayı umut ediyorsunuz? Genellikle öne çıkan 2 ana hedef para kazanmak ya da bilgi  paylaşmaktır.
Hedef Kitle
Hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilecek spesifik bir grup insan var mı? Web sitenizi ziyaret etmesini istediğiniz “ideal” kişiyi tanımlayabilmek önemlidir. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi unsurlar, daha sonra sitenize en uygun stili belirleme konusunda bize yardımcı olacaktır.
İçerik
Hedef kitleniz, sitenizde ne tür içerik arayacaktır? Spesifik bir bilgi mi? Özel bir hizmet mi? Online sipariş mi…?

Planlama

İlk adımda toplanan bilgiler doğrultusunda, web siteniz için bir plan oluşturulur. Bu noktada, bir “site haritası” yaratılır.

Site haritası, sitenizdeki bütün ana başlıkların ve (eğer var ise) alt başlıkların bir listesidir. Bu liste, sitede var olacak içerik için bir rehberdir; tutarlı ve kolay anlaşılabilir bir dolaşım sistemi (menü) oluşturulması için mutlaka gereklidir. Siteniz tasarlanırken, son kullanıcılar – yani müşterileriniz – mutlaka göz önüne alınmalıdır. Ne de olsa, hizmetleriniz hakkında bilgilenecek ya da ürünlerinizi alacak olan kişiler, bu ziyaretçilerdir. Kolayca anlaşılabilen, kullanıcı dostu, iyi bir arayüz, onlara bu konuda yardımcı olacaktır.

Tasarım

Sıra, bu noktaya kadar toplanan bilgilerden yola çıkarak, sitenizin görünüş ve “hissiyatını” belirlemeye geldi.

Hedef kitleniz, bu konuda dikkate alınması gereken önemli unsurlardan biridir. Örnek vermek gerekirse, ergenlere yönelik bir internet sitesinin görüntüsü ve havası, finansal bir kuruma ait bir web sitesininkinden oldukça farklı olacaktır. Tasarım sürecinin bir parçası olarak, şirketin logosu, renkleri vb. unsurları da dikkate almak, kimliğinizi web sitenize doğru olarak yansıtabilmek için önemlidir.

Bu aşamada, görseller üzerinden fikir alışverişinde bulunmak ve sizden geri bildirim almak, böylece tasarım ile alakalı hoşunuza giden ve gitmeyenler hakkında konuşmak, bizim için oldukça önemlidir.

Artık inşaata başlayabiliriz… :)

Geliştirme

İnternet siteniz, gerçek anlamda, bu aşamada yaratılır. Daha önce, prototipte, görseller aracılığı ile temsili olarak yaratılmış olan bütün elementler, gerçek, fonksiyonel web sitesi üzerinde, bu noktada oluşturulur.

Genellikle, önce anasayfa oluşturulur ve ardından diğer “iç” sayfalar için bir şablon geliştirilir. Bu geliştirilen şablon doğrultusunda, içeriğiniz alınır ve sitenizin uygun alanlarına yerleştirilir.

 

Sıra geldi test aşamasına…

Test & Teslimat

Bu aşamada, son detay dokunuşlar yapılır ve internet siteniz test edilir. Eklentilerin düzgün çalışıp çalışmadığı, formların işlevselliği, scriptlerin düzgün çalışması, olası tarayıcı (browser) uyumluluk problemleri gibi bütün unsurlar kontrol edilir.

Ayrıca, temel arama motoru optimizasyonu (basic SEO) da bu aşamada gerçekleştirilir.

Ee, herşey tamam…”Hayırlı olsun!” deyip, kurdeleyi de kestik. Bitti mi? Bizce hayır.

Size tavsiyemiz, ücretli sunulan “aylık bakım & güncelleme” paketimizden istifade ederek, sitenizi sürekli güncel, dinamik, ve güvenli bir halde tutmanızdır..

Bakım & Güncelleme

Ziyaretçilerin sitenize tekrar, tekrar geri dönmesini sağlamanın en temel yolu, onlara, düzenli olarak yeni içerik ya da ürünler sunmaktır. Biz de, ajans olarak, bu ihtiyaçtan yola çıkarak, müşterilerimize aylık “bakım & güncelleme” paketleri sunmaktayız. Bu paket dahilinde:

  1. Temel sistem ve eklenti dosyaları güncellemeleri
  2. Olası güvenlik açığı yamaları
  3. İçerik güncellemeleri & görsel değişiklikleri
  4. Düzenli site yedeklemesi

hizmetleri verilerek, sitenizin güncel, dinamik ve güvenli kalması sağlanmaktadır.

İnternet sitenizi, tüm bu süreçleri doğru yöneterek, beraber tasarlamak isterseniz, lütfen bu linke tıklayarak bizimle temasa geçin.

İşlerimiz

Fikirsel Medya tarafından yapılmış olan bazı responsive web sitesi tasarımları…